Nie stój w miejscu! Życie jest zbyt krótkie

Jak sama przyznaje długo nie wiedziała, co chce robić. Po wyjeździe do Holandii zainteresowała się jogą. Praktykuje ją każdego dnia i zachęca innych, aby aktywnie żyli, bo wtedy łatwiej zachować zdrowie. Ważne jednak, aby ćwiczenia dostosowywać do swoich możliwości oraz potrzeb. O swojej pasji opowiada Małgorzata Tyce. 


"Joga wymaga cierpliwości, ale nie zniechęcaj się.
Pamiętaj, że każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku
"


- Jak zaczęła się Twoja przygoda z jogą?

- Od dziecka byłam aktywna, ale jogą zainteresowałam się, jak przyjechałam do Holandii. Spodobał mi się jej korzystny wpływ na zdrowie fizyczne i psychiczne. Ćwiczenia jogi pomagają wzmocnić mięśnie, poprawić elastyczność, równowagę i koordynację ruchową. Ponadto, redukują stres, poprawiają samopoczucie oraz zwiększają poziom energii i koncentracji. Joga to nie tylko system ćwiczeń, ale także filozofia życiowa, która sprzyja osiąganiu harmonii wewnętrznej i równowagi między ciałem a umysłem. Właśnie z tych powodów joga stała się dla mnie fascynującym tematem, który cały czas zgłębiam.

-  Joga wymaga cierpliwości, skupienia. Co poradzisz innym, którzy zaczynają praktykę, ale szybko się poddają, bo im na początku nie wychodzi?
- Pamiętajmy, że każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku. Regularne ćwiczenia jogi, nawet jeśli na początku wydają się trudne, przyniosą wiele korzyści dla zdrowia i samopoczucia. Dlatego dajmy sobie szansę. Każdy jest też inny i osiągnięcie pożądanych efektów jest sprawą indywidualną. Nie porównujmy się do innych, ale do samych siebie. Dajmy sobie także czas. Warto również poszukać odpowiedniego nauczyciela jogi lub grupy, która pomoże nam w procesie nauki. Dzięki temu będziemy mieli wsparcie i motywację do praktyki jogi.

- Od 10 lat mieszkasz w Holandii. Jak Ci się żyje na obczyźnie?

- Bardzo dobrze. To była moja najlepsza życiowa decyzja. Na początku nie było lekko, ale teraz nie wyobrażam sobie życia gdzieś indziej. Cieszę się nowymi doświadczeniami, kulturą, zwyczajami. A to wzbogaca moje życie i zgłębia mój samorozwój.

"Nie stójcie w miejscu. Życie jest zbyt krótkie i cenne. Żyj tu i teraz. Radośnie"


- Czym się pasjonujesz poza jogą?
- Uwielbiam czytać książki. Niestety mam na nie zbyt mało czasu. Nie mogą to być straszne opowieści, bo się za bardzo wczuwam i później boję. Jak czytam to czuję to wszystkimi zmysłami. Lubiłam również haftować. Obecnie joga i Instagram pochłonęły mój czas. Uwielbiam jednak się tym zajmować.

- Co być chciała przekazać innym ludziom?

- Cieszcie się życiem i czerpcie z niego jak najwięcej. Doceniajcie każdą chwilę. Spędzajcie czas z rodziną i przyjaciółmi oraz róbcie rzeczy, które sprawiają przyjemność. Bądźcie aktywni i ruszajcie się jak najwięcej, aby jak najdłużej być zdrowym. Poza tym zadbajcie o rozwój, bo na niego nigdy nie jest za późno, a dzięki niemu lepiej się funkcjonuje. Nie stójcie w miejscu. Życie jest zbyt krótkie i cenne. Żyj tu i teraz. Radośnie.


"Ja już wszystko mam"


- O czym marzysz?
- Żeby w końcu nauczyć się angielskiego na poziomie komunikatywnym. Resztę marzeń zachowam dla siebie.

- Czego mogę Ci życzyć?
- Zdrowia, bo to podstawa, bez którego trudno cieszyć się życiem i spełniać marzenia. Co więcej? Nie wiem, bo wszystko mam.

Dziękuję za rozmowę.
Rozmawiała: Justa

Zdjęcia: archiwum Gosi


Komentarze

Popularne posty